Kampanje for Danske Bank med presentasjonsverktøy og animasjonsfilm
Høsten 2014 ble Norges største bankavtale lyst ut på anbud. Paraplyorganisasjonen Akademikerne ønsket å fornye sin bankforbindelse etter mange år hos DNB. Med over 100.000 medlemmer var dette utvilsomt en attraktiv kunde. Men hvordan skulle bankene utmerke seg i tilbudsprosessen utover å tilby gode betingelser – hvordan skulle de klare å slå Norges desidert største bank?
Interaktivt presentasjonsverktøy
Danske Bank er en utfordrer på det norske bankmarkedet. De skulle utfordre DNBs betingelser – tilby noe mer og noe bedre. Men de ønsket også å framstå annerledes. Til innsalget ønsket de derfor ikke den sedvanlige powerpoint-presentasjonen, med tørre, tekstlige fakta akkompagnert av grafer og utvalgte bilder. Vår løsning ble et skreddersydd interaktivt presentasjonsverktøy – en applikasjon – som ble bygd ikke-lineært, slik at den som skulle presentere fritt kunne bevege seg mellom tema.
Animert infographics
En viktig del av presentasjonsverktøyet ble hovedmenyen, som vi valgte å løse som et levende mikrosamfunn hvor Akademikerne og Danske Bank sine bygg ble satt i sentrum. Byen ble modellert i 3D, og deretter tatt inn i Adobe Air hvor vi bygde arkitektur og navigasjon for presentasjonen. De forskjellige temaene og selve innholdet i presentasjonen ble løst ved hjelp av typografi og animert infographics.
Danske Bank vant anbudet!
Ikke bare hadde de beste tilbudet, med de beste betingelsene – de var også den som utmerket seg mest i måten de kommuniserte på, noe de var sjenerøse nok til å gi oss mye av æren for.
Med avtalen i hus var tiden inne for å informere fagforeningsmedlemmene om det nye banktilbudet de kunne få. Dette valgte vi å løse ved hjelp av en kort, informativ og underholdende animasjonsfilm i 3D. I løpet av filmen ble foreningsmedlemmene presentert for avtaler og betingelser, men på en litt annerledes måte enn hva som kanskje forventes av en bank. I tillegg utviklet vi også et nytt presentasjonsverktøy for Danske Bank, som de kunne bruke ut mot kundemassen sin. Også i presentasjonsverktøyet benyttet vi 3D, men da i samspill med de øvrige virkemidlene i Danske Bank designmanual.
Andre jobber
NablaFlowMedvind med ny visuell identitet
BorealHvordan få en grå og sliten trikkestall til å fremstå som et plusshus?
Danske BankNår det er en million ting du heller vil …
Norsk villreinsenterLogo og visuell profil for Norsk villreinsenter
SnurrEt lite håndverksbakeri med stor personlighet
Aldring og helseDemenskartet
Impulse TreningssenterBranding for Impulse Treningssenter
Trondheim HavnNytt utseende på Trondheim Havn
Trondheim kommuneAnimasjonsfilm om +CityxChange
Trondheim kommuneHoldningskampanje for å trygge ferdsel langs Nidelva
Vassfjellet VinterparkKonsept, kommunikasjonsstrategi og kampanjer for «Hele byens fristed»
Thon EiendomBrygge Femten – visuell presentasjon av lokaler som ikke er ferdig restaurert
TrymKommunikasjonsstrategi, visuell profil og nettside for Trym
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til e-læringskurs om covid-19 og palliasjon
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til undervisningsmateriell for Aldring og helse
Moen MarinNy nettside, redesign av logo og grafisk profil for Moen Marin
NofitechKommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
Trondheim HavnNy nettside for Trondheim Havn
Røros BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Røros Bryggeri
SINTEFDesign og illustrasjon for Grønt Fremtidsbilde 2030
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseIllustrasjoner for Demensomsorg på gård
Stolt BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Stolt Bryggeri
Danske BankGi et Skulderklapp!
AdresseavisenLangsiktig merkevarebygging med Adresseavisen
Honda Power EquipmentKampanje for Honda Power Equipment
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2018
Danske BankInnholdsmarkedsføring for Danske Bank
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2017
Museene i Sør-TrøndelagLogo og grafisk profil for MiST
Melhus kommuneNy profil til Melhus kommune
SticosIdentitet, web og film for @else
E.C. Dahls EiendomHjerteplanen
Danske BankEndelig 18!
Studentsamskipnaden i TrondheimKjennskapskampanje for Sit helse
SINTEFVidereutvikling av visuell profil for SINTEF
CLIMITCO2-håndtering og menneskeskapte klimaforandringer
Danske BankKampanje for Danske Bank med presentasjonsverktøy og animasjonsfilm
NylanderReprofilering av Nylander
Det norskeEventyrlig presentasjonsfilm