Reprofilering av Nylander
Nylander har vært Trøndelags eiendomsmegler siden 1936. Vi har utviklet en elegant og sofistikert ny profil til dem gjennom reprofilering.
Profil med historiske assosiasjoner
Profilen bygger på elementer som er hentet fra familiens og Trondheims historie, samt generelle symboler for hus.
Logoen er inspirert av en tegning fra 1936, og denne har kun fått en liten justering. Den øvrige profilen er modernisert ved hjelp av få, men elegante og mørke farger. En bygning med sterke assosiasjoner til Trondheim – Festningen – er brukt som utgangspunkt for dekorelementet.
Dekorelementet representerer både et hus og Kristiansten festning. Festningen er solid i utgangspunktet, men vi ga den et elegant utseende ved hjelp av tynne linjer.
Vi valgte en slab font som hovedfont for overskrifter fordi den gir en emosjonell appell til profilen. Fontene Museo Slab og Apex gir fin kontrast når de benyttes samtidig.
Andre jobber
SINTEFDesign og illustrasjon for Grønt Fremtidsbilde 2030
VassfjelletKonsept, kommunikasjonsstrategi og kampanjer for «Hele byens fristed»
NofitechKommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
Røros BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Røros Bryggeri
TrymKommunikasjonsstrategi, visuell profil og nettside for Trym
SnurrEt lite håndverksbakeri med stor personlighet