Kommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
Oppdrett og salg av laks er en paradegren for norsk økonomi. En av de mest lovende løsningene på disse utfordringene er såkalte RAS-anlegg; lukkede anlegg med resirkulering av vann for hele oppdrettsprosessen – fra yngel via smolt og storsmolt til slakteferdig laks.
Trondheimsfirmaet Nofitech har utviklet og markedsfører sitt eget RAS-konsept, ModulRAS. De kom til oss for å få hjelp til utvikling av en kommunikasjonsstrategi, ny visuell identitet og utforming av innhold i ulike kanaler og flater. Vi startet, som vi nesten alltid gjør, med grundig research og en heldags workshop sammen med kunden.
Profilering og posisjonering
RAS-teknologi er noe de store aktørene i bransjen vil være opptatt av fremover. Posisjonen som teknologisk ledende var fremdeles ledig; derfor var det viktig å starte arbeidet med bygging av merkevaren Nofitech og deres produktkonsept så raskt som mulig. Basert på en tydelig visuell identitet og et godt konseptnavn for teknologien.
Et godt produktnavn
En viktig del av jobben var å finne et godt navn for konseptet. Vi gikk bredt ut, og sammen med Nofitech smalnet vi fort inn. Begrepet RAS var sentralt for hele bransjen, uavhengig av språk, og vi bestemte raskt at de tre bokstavene måtte være en sentral del av navnet. Ved å koble RAS sammen med ordet modul, som var et viktig grep ved den konkrete konsept-løsningen til Nofitech, endte vi på navnet ModulRAS. Med et originalt oppsett ble det en sterk logo og et navn vi kunne patentere og bygge et produktmerke på.
Film som presenterer både selskap og konsept
Fokuset på RAS vokser nærmest minutt for minutt, så det hastet med å få konseptet presentert for markedet. En skikkelig film ville kunne gjøre mye både med hensyn til spredning og grundig informasjon. Derfor ble en god film en prioritert oppgave.
Samtidig er to av utfordringene for Nofitech at selskapet er relativt lite og ukjent, samtidig som kostnadene for RAS-anlegg er store. Det betyr at usikkerhet hos potensielle kunder knyttet til leverandørens kapasitet og dermed troverdighet for leveransekapasitet vil være et viktig moment i kjøpsvurderingen.
En film for presentasjon av konseptet måtte derfor på samme tid overbevise både om den teknologiske løsningens kvaliteter og selskapets soliditet og leveringsevne. Resultatet kan du se her:
En solid merkevare
RAS-anlegg er kompliserte og svært kostbare produkter; altså ikke noe som kjøpes på impuls. Desto viktigere er det at potensielle kjøpere finner grundig informasjon på leverandørens nettside. Headspin har bidratt med mye av innholdet på den nye nettsiden. Med særlig fokus på teknologien.
Sammen med nytt markedsmateriell, en forsterket organisasjon og økonomiske muskler står Nofitech godt rustet til å vokse ytterligere, og å ta en sterk posisjon innenfor utvikling av RAS-anlegg.
Andre jobber
NablaFlowMedvind med ny visuell identitet
BorealHvordan få en grå og sliten trikkestall til å fremstå som et plusshus?
Danske BankNår det er en million ting du heller vil …
Norsk villreinsenterLogo og visuell profil for Norsk villreinsenter
SnurrEt lite håndverksbakeri med stor personlighet
Aldring og helseDemenskartet
Impulse TreningssenterBranding for Impulse Treningssenter
Trondheim HavnNytt utseende på Trondheim Havn
Trondheim kommuneAnimasjonsfilm om +CityxChange
Trondheim kommuneHoldningskampanje for å trygge ferdsel langs Nidelva
Vassfjellet VinterparkKonsept, kommunikasjonsstrategi og kampanjer for «Hele byens fristed»
Thon EiendomBrygge Femten – visuell presentasjon av lokaler som ikke er ferdig restaurert
TrymKommunikasjonsstrategi, visuell profil og nettside for Trym
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til e-læringskurs om covid-19 og palliasjon
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til undervisningsmateriell for Aldring og helse
Moen MarinNy nettside, redesign av logo og grafisk profil for Moen Marin
NofitechKommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
Trondheim HavnNy nettside for Trondheim Havn
Røros BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Røros Bryggeri
SINTEFDesign og illustrasjon for Grønt Fremtidsbilde 2030
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseIllustrasjoner for Demensomsorg på gård
Stolt BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Stolt Bryggeri
Danske BankGi et Skulderklapp!
AdresseavisenLangsiktig merkevarebygging med Adresseavisen
Honda Power EquipmentKampanje for Honda Power Equipment
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2018
Danske BankInnholdsmarkedsføring for Danske Bank
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2017
Museene i Sør-TrøndelagLogo og grafisk profil for MiST
Melhus kommuneNy profil til Melhus kommune
SticosIdentitet, web og film for @else
E.C. Dahls EiendomHjerteplanen
Danske BankEndelig 18!
Studentsamskipnaden i TrondheimKjennskapskampanje for Sit helse
SINTEFVidereutvikling av visuell profil for SINTEF
CLIMITCO2-håndtering og menneskeskapte klimaforandringer
Danske BankKampanje for Danske Bank med presentasjonsverktøy og animasjonsfilm
NylanderReprofilering av Nylander
Det norskeEventyrlig presentasjonsfilm