Illustrasjoner for Demensomsorg på gård
På oppdrag fra Nasjonalt kompetansetjeneste for aldring og helse lagde vi i 2018 identiteten for prosjektet Demensomsorg på gård. Dette er et forskningsprosjekt som undersøker dagsaktivitetstilbud på gård til personer med demens. Identiteten bestod av logo, farge og typografi, samt en rekke illustrasjoner som står sentrale for identiteten.
Illustrasjonene skulle tas i bruk på en enkel nettside – demensomsorgpågård.no – samt i brosjyrer og på postere.
Om illustrasjonsstilen «Å gå seg vekk i sitt eget hode»
Fremgangsmåten var å ha en stor illustrasjon som det kan benyttes ulike utsnitt fra, avhengig av behov. Utsnittet kan eksempelvis være av bruker og gård, eller av bruker og pårørende. Illustrasjonen inneholder ulike elementer som gir et helhetlig bilde av Demensomsorg på gård.
Elementer vi vil finne i selve illustrasjonen er en vei som går innover i bildet, som representerer brukerens livshistorie, deriblant pårørende som plasseres i bakgrunn av hovedperson. En gård plasseres i forgrunn sammen med illustrasjonens hovedperson som representerer brukeren av tilbudet.
Vi takker for oppdraget, vil du se profilen i aksjon, kan du sjekke den ut her!
Andre jobber
NablaFlowMedvind med ny visuell identitet
BorealHvordan få en grå og sliten trikkestall til å fremstå som et plusshus?
Danske BankNår det er en million ting du heller vil …
Norsk villreinsenterLogo og visuell profil for Norsk villreinsenter
SnurrEt lite håndverksbakeri med stor personlighet
Aldring og helseDemenskartet
Impulse TreningssenterBranding for Impulse Treningssenter
Trondheim HavnNytt utseende på Trondheim Havn
Trondheim kommuneAnimasjonsfilm om +CityxChange
Trondheim kommuneHoldningskampanje for å trygge ferdsel langs Nidelva
Vassfjellet VinterparkKonsept, kommunikasjonsstrategi og kampanjer for «Hele byens fristed»
Thon EiendomBrygge Femten – visuell presentasjon av lokaler som ikke er ferdig restaurert
TrymKommunikasjonsstrategi, visuell profil og nettside for Trym
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til e-læringskurs om covid-19 og palliasjon
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til undervisningsmateriell for Aldring og helse
Moen MarinNy nettside, redesign av logo og grafisk profil for Moen Marin
NofitechKommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
Trondheim HavnNy nettside for Trondheim Havn
Røros BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Røros Bryggeri
SINTEFDesign og illustrasjon for Grønt Fremtidsbilde 2030
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseIllustrasjoner for Demensomsorg på gård
Stolt BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Stolt Bryggeri
Danske BankGi et Skulderklapp!
AdresseavisenLangsiktig merkevarebygging med Adresseavisen
Honda Power EquipmentKampanje for Honda Power Equipment
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2018
Danske BankInnholdsmarkedsføring for Danske Bank
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2017
Museene i Sør-TrøndelagLogo og grafisk profil for MiST
Melhus kommuneNy profil til Melhus kommune
SticosIdentitet, web og film for @else
E.C. Dahls EiendomHjerteplanen
Danske BankEndelig 18!
Studentsamskipnaden i TrondheimKjennskapskampanje for Sit helse
SINTEFVidereutvikling av visuell profil for SINTEF
CLIMITCO2-håndtering og menneskeskapte klimaforandringer
Danske BankKampanje for Danske Bank med presentasjonsverktøy og animasjonsfilm
NylanderReprofilering av Nylander
Det norskeEventyrlig presentasjonsfilm