Design og illustrasjon for Grønt Fremtidsbilde 2030
I 2018 var vi så heldige å få oppdraget med å utforme brosjyren “Grønt Fremtidsbilde 2030” for SINTEF, et notat der mottaker var Klima- og Miljødepartementet.
Dokumentet inneholder åtte kapitler om viktige utviklingstrekk som vil prege samfunnsutviklingen i årene som kommer, og viser hvordan Det grønne skiftet vil endre Norge i 2030. Dokumentet er av stor viktighet, og vil tilgjengeliggjøres i ulike kanaler. Det har en layout og ulike illustrasjoner som samspiller med teksten, og bidrar til å gjøre budskapet mer lettlest.
Illustrasjonsstil
Det ble tidlig avgjort at brosjyren skulle inneholde spesialdesignede illustrasjoner, som også senere kunne brukes i eide sosiale kanaler for å støtte opp om budskapet. Disse illustrasjonene skulle primært være stills, men med mulighet for animasjon.
Valget falt på en såkalt isometrisk illustrasjonsstil i farger som følger SINTEFs profilmanual. Isometrisk projeksjon (eller isometrisk perspektiv), er en metode for å visuelt representere tredimensjonale gjenstander i to dimensjoner. Stilen er godt egnet for å vise tekniske detaljer, og er også godt egnet for enkel animasjon.
Bruk av illustrasjon i brosjyre
Den isometriske stilen gjør at enkelte elementer fra “byen” lett kan tas ut og brukes frittstående med tekst. Å bryte opp bolker med tekst med forklarende illustrasjoner, gjør at innholdet absorberes lettere av leseren. Illustrasjonene spilte derfor en avgjørende rolle i brosjyrens utforming og layout.
Animering av illustrasjoner
For å skape bevegelse i byen, samt i enkeltstående elementer, lagde vi små snutter – perfekte til bruk i sosiale kanaler.
Andre jobber
NablaFlowMedvind med ny visuell identitet
BorealHvordan få en grå og sliten trikkestall til å fremstå som et plusshus?
Danske BankNår det er en million ting du heller vil …
Norsk villreinsenterLogo og visuell profil for Norsk villreinsenter
SnurrEt lite håndverksbakeri med stor personlighet
Aldring og helseDemenskartet
Impulse TreningssenterBranding for Impulse Treningssenter
Trondheim HavnNytt utseende på Trondheim Havn
Trondheim kommuneAnimasjonsfilm om +CityxChange
Trondheim kommuneHoldningskampanje for å trygge ferdsel langs Nidelva
Vassfjellet VinterparkKonsept, kommunikasjonsstrategi og kampanjer for «Hele byens fristed»
Thon EiendomBrygge Femten – visuell presentasjon av lokaler som ikke er ferdig restaurert
TrymKommunikasjonsstrategi, visuell profil og nettside for Trym
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til e-læringskurs om covid-19 og palliasjon
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til undervisningsmateriell for Aldring og helse
Moen MarinNy nettside, redesign av logo og grafisk profil for Moen Marin
NofitechKommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
Trondheim HavnNy nettside for Trondheim Havn
Røros BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Røros Bryggeri
SINTEFDesign og illustrasjon for Grønt Fremtidsbilde 2030
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseIllustrasjoner for Demensomsorg på gård
Stolt BryggeriVisuell identitet og emballasjedesign for Stolt Bryggeri
Danske BankGi et Skulderklapp!
AdresseavisenLangsiktig merkevarebygging med Adresseavisen
Honda Power EquipmentKampanje for Honda Power Equipment
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2018
Danske BankInnholdsmarkedsføring for Danske Bank
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2017
Museene i Sør-TrøndelagLogo og grafisk profil for MiST
Melhus kommuneNy profil til Melhus kommune
SticosIdentitet, web og film for @else
E.C. Dahls EiendomHjerteplanen
Danske BankEndelig 18!
Studentsamskipnaden i TrondheimKjennskapskampanje for Sit helse
SINTEFVidereutvikling av visuell profil for SINTEF
CLIMITCO2-håndtering og menneskeskapte klimaforandringer
Danske BankKampanje for Danske Bank med presentasjonsverktøy og animasjonsfilm
NylanderReprofilering av Nylander
Det norskeEventyrlig presentasjonsfilm