Logo og grafisk profil for MiST
MiST – Museene i Sør-Trøndelag – består av en rekke museer. Da MiST kom til oss, var det med en problemstilling: Den daværende logoen fungerte dårlig i sammenstilling med museets logoer, og det ble blant annet pekt på at logoen var for komplisert og for svak.
Vi har utviklet ny logo og grafisk profil som ivaretar merkevaren MiST, og som samtidig fungerer godt i sammenstilling med museenes egne logoer.
Vi utviklet en ren typografisk logo, som både er tidløs og sterk. Formen gjør den allsidig – den kan fint stå alene, samtidig som den fungerer godt i samspill med andre elementer.
Fargepaletten favner de ulike miljøene som hører til under MiST; kunst-, musikk-, kyst-, industri- og folkemuseum.
Vi takker MiST for oppdraget!
Andre jobber
SINTEFVidereutvikling av visuell profil for SINTEF
Thon EiendomBrygge Femten – visuell presentasjon av lokaler som ikke er ferdig restaurert
Thon EiendomFra historisk praktbygg til moderne kontorlokale
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til undervisningsmateriell for Aldring og helse
TollbuaVisuell identitet og nettside for byens nye gourmetbistro
Danske BankInnholdsmarkedsføring for Danske Bank