Blogg

Møt Luka – AD og surferboy
Av Anette Skjegstad 7. February, 2017 0

Navn: Luka Petric Rolle: AD i Headspin Advertising Tre favoritting: Thrill, Joy and the Unknown. .. or maybe sex, drugs and rocknroll – can`t decide! Hvilke prosjekter er du mest stolt av å ha deltatt på, og hvorfor? Its hard to say which projec...

Hvorfor lange tekster fungerer bedre enn korte på web
Av Bent Ødegaard 17. January, 2017 0

Så hvorfor er det da så om å gjøre å skrive kort? Målet for søkemotoren er å finne presise svar Rangeringen av svar er søkemotorens kvalifiserte gjetning på hva som best svarer på et søk. Søkemotoren skanner nettet etter sider med ord og form...

Hvorfor hater økonomer faktisk?
Av Pia Lise Selnes 20. December, 2016 0

Det er ikke bare faktisk som strykes. Om jeg putter et enslig lite nemlig inn i en tekst, så vet jeg at det vil få kort levetid hos både ingeniøren og økonomen. Hvorfor? Faktisk og nemlig lever gode liv andre steder Hvis jeg gjør et Google-søk og f...

Das beste oder nichts. Har gode merkeløfter noen verdi i merkevarebygging?
Av Bent Ødegaard 14. December, 2016 0

Enkelte merkeløfter fungerer kun som en presisering av hva leverandøren eller selskapet driver med, men vanligvis er det meningen at de skal posisjonere logo/selskap/produkt tydelig og fortrinnsvis unikt i målgruppens hode. Hensikten med merkeløfter ...

Møt Ine-Charlotte – AD talent og ølelsker
Av Anette Skjegstad 2. December, 2016 0

Navn: Ine-Charlotte Lothe Asakskogen Rolle: AD-assistent i Headspin Productions Tre favoritting: Med godt øl, penn og papir, og et engangskamera tilgjengelig så skal jeg si meg godt fornøyd. Hvilke prosjekter er du mest stolt av å ha deltatt på, o...

Møt Anja, kreativt hode med forkjærlighet for Tim Burton!
Av Elise Skogrand 31. October, 2016 0

Navn: Anja Bondø Rolle: Kreativ leder i Headspin Advertising Tre favoritting:  Bondøya i Nord Trøndelag. Når jeg er der med min familie, da lever vi. Også verdt å nevne er mine vakre turkise MOXI quad rulleskøyter (som dessverre blir brukt litt ...

Headspin til topps i Cannes
Av Sara Husby 14. October, 2016 0

I  «Hvem ser meg» møter vi en liten jente, hennes mor med demens – og koseuglen Huske. Animasjonsfilmen var første ledd i en større kampanje rettet mot barn i alderen 6–12 år, og ble utviklet i samarbeid med Aldring og helse. Resultatet er en f...

Starmus til Trondheim: Beviset på at Trondheim er teknologihovedstaden
Av Sara Husby 11. October, 2016 0

 – I Trondheim har vi lenge sagt at vi er teknologihovedstaden, og nå får vi virkelig sjansen til å bevise det. Det sier seniorkonsulent Morten Fiskvik i Headspin, som ser viktigheten av å få Starmus til byen tydeligere enn de fleste. I sommer ble...

Headspin nominert i Cannes – igjen
Av Sara Husby 7. October, 2016 0

Viktig om demens I animasjonsfilmen «Hvem ser meg» møter vi en liten jente, hennes mor med demens – og koseuglen «Huske». Filmen belyser noen av tankene som kan strømme gjennom et lite hode når en fremmed situasjon dukker opp, og en av foreldrene...