Nye Promotion Guidelines for Facebook

Av Ynge Mo 28. august, 2013 Ingen kommentarer

Facebook har nå oppdatert retningslinjene for hvordan bedrifter kan drive konkurranser. I går, 27. august kom innlegget på facebook sine egne sider, hvor de sier at nå blir det hele mye enklere. Men blir det det?

Skjermbilde 2013-08-28 kl. 09.41.31
Eksempel på konkurranse hvor du kan komme med navneforslag for å være med i konkurransen

Eksempelvis kan du nå be dine likere om å like noe for å være med i en konkurranse. Dette er en av de tingene som har skapt mest spredning, men også mest harme blant facebook sine brukere. Flere har likevel gjort dette i strid med retningslinjene, mens andre har brukt lovlige metoder gjennom tredjepartsløsninger/applikasjoner. Har kanskje facebook gitt opp å kontrollere dette?

En annen nyhet er at du nå kan be dine likere om å tagge et navn på et nytt produkt, for så å få muligheten til å vinne en premie. Derimot er det fortsatt ikke lov å be folk om å tagge seg selv på et bilde i bytte mot en potensiell premie.

Dette er oppdateringer som vil forenkle hverdagen for SMB bedrifter, men om Fanbooster og andre tredjepartsleverandører skjelver i buksene er jeg litt usikker på. Deres mekanismer og system for innsamling er fortsatt bedre og har større utvalg av funksjonalitet slik jeg ser det.

Deling av innlegg skal fremdeles ikke brukes som del av en konkurranse, men dette er da heller ikke særlig godt egnet til dette, siden delingene man ser er avhengig av sikkerhetsinnstillingene til de som deler.

Hva synes du om de nye retningslinjene? Blir det mer støy for Kari og Ola Nordmann?



Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *