Møt Njål – vår ekstremt engasjerte rådgiver

Av Sara Husby 24. november, 2017 Ingen kommentarer

Noe av det beste Njål vet, er å møte mennesker som brenner for det de driver med. Mennesker som tør å satse – og som ikke lar seg vippe av pinnen av litt motstand. Kanskje ikke så rart, i og med at det er akkurat slik Njål selv også er.

Navn: Njål Brekke
Rolle: Gründer og rådgiver i Headspin Productions
Tre favoritting: Film, ski og mat

Hvilke kunder er du mest stolt av å ha fått jobbe med, og hvorfor?
Åh, det er mange! Jeg er blant annet stolt over å ha jobbet med SINTEF. Det er spennende å få innsyn i – og få lov til å formidle – teknologiske løsninger fra et forskningsmiljø i verdensklasse. Det å få jobbe bredt med kommunikasjonsarbeid for Norges største kulturfestival, Olavsfestdagene, er jeg også veldig stolt av. Olavsfestdagene er en festival som er tuftet på sterke og meningsfulle verdier. TOTAL E&P Norge er en annen kunde jeg har lyst til å trekke frem. Der er vi så heldige å få lov til å jobbe med en dyktig kommunikasjonsavdeling, som gir oss stor kreativ frihet med tanke på utformingen av løsninger.

Jeg har flere, jeg – skal jeg ta dem også?

– Kjør på!

Da har jeg lyst til å trekke frem Gassnova. Det har vært givende å få ta del i Gassnovas viktige og krevende samfunnsoppdrag, som er å redusere verdens CO2-utslipp.

Shell International har jeg også lyst til å nevne. Tenk at Headspin fra Trondheim fikk jobben med å utvikle en svært utradisjonell kampanje for et av verdens største selskaper!

Den siste jeg vil trekke frem – i denne omgang – er Hegstad Blakstad. Dette er folk som har et lidenskapelig forhold til arbeidet sitt – nemlig å lage førsteklasses mat.

Hvordan er drømmekunden?
Det er en kunde som har lyst til å utforske ulike måter å formidle på. I bunn og grunn er historiene som skal formidles ofte ganske like, og da gjelder det å tenke forbi de opplagte løsningene. Forsøke å finne det som gir mottakerne en givende opplevelse. Det krever både mot og kompetanse, men gjort riktig vil det også resultere i økt effekt. Og så er det alltid spennende å jobbe med kunder som brenner for det de holder på med – kunder som girer deg opp, og som blir gira selv. Det er kundene selv som vet best hvem de er og mest om hva de driver med, men om de tør å stole på vår kompetanse og valgene vi tar, er det gull. Et godt samspill i prosessen er avgjørende. Ja, og så liker jeg veldig godt å jobbe med prosjekter som har emosjonelle aspekter – og gjerne en samfunnsnyttig verdi.

Hva og hvem inspirerer deg?
Musikk inspirerer meg. Og jeg blir veldig inspirert av å snakke med folk som gjør noe utenom det vanlige. De som har en idé – og som setter den ut i livet. Og som går den ekstra mila. Vi møter alle motstand både i oss selv og fra andre når vi forsøker å realisere noe. Så det gjelder å finne det som trigger oss til å fortsette. Stikkordet er nok lidenskap, kombinert med drivkraft.

Hvilke prosjekter jobber du med nå?
Jeg jobber med flere spennende prosjekter for tiden. Blant annet visualisering av Lysgården på Sluppen i Trondheim, som blir et av verdens mest avanserte kontorbygg. Ellers jobber jeg med Sneebl, som er en animasjonsfilm for barn. Sneebl er et samarbeidsprosjekt med Stargate hvor musikk står sentralt. Ja, og så jobber jeg med en produksjon for NAPHA (Nasjonalt kompetansesenter for psykisk helsearbeid). Det er kort fortalt mye spennende som skjer for tiden.



Skrevet av Sara Husby

Tekstforfatter /

922 60 844