Møt Frida – vår digitale estetiker

Av Anne Lie-Hetland 15. juni, 2023 Ingen kommentarer

Hun har vokst opp i skibakken på Hafjell, studert både klesdesign og journalistikk, og elsker et godt pastamåltid. Hils på vår helt egne Emily in Paris.

Navn: Frida Nikoline Rishaug
Rolle: Prosjektutvikler
Tre favoritting: Pasta, lister og fargerike blomsterbuketter.

Bruker du Nikoline?

Tja. Vanligvis er det bare mamma som bruker det. Når hun er litt irritert.

Hvor lenge har du jobba i Headspin nå?

Snart et år.

Hva gjorde du før du kom til oss?

Jeg var nettbutikk-, sosiale medier- og markedsansvarlig for et motehus. Der hadde jeg ansvar for daglig drift av nettbutikken og jobbet med innhold til sosiale medier og markedsføring.

Hvorfor Headspin?

Jeg så på Facebook at Headspin søkte flere spinheads, og ble nysgjerrig. Jeg har hørt gode ting om byrået tidligere. Så da søkte jeg, da.

Hva er det som gjør at du brenner for jobben din?

Det har alltid handlet om å skape noe. Gjerne digitalt. Og så gikk jeg klesdesignerlinja på videregående. Så interessen for design og det visuelt vakre har nok alltid vært der.

Men du er interessert i den analytiske biten og?

Ja, man er jo avhengig av å være resultatorientert for å kunne skape godt innhold som fungerer. Det hjelper ikke å skape noe fint, om det ikke har noen effekt. Jeg er interessert i trender, også i sosiale medier, og synes det er artig å følge med på hva som fungerer og ikke.

Hvilke prosjekter er du mest stolt over å ha deltatt på, og hvorfor?

Jeg har satt stor pris på å jobbe med Pstereo. Det var et av de første prosjektene hvor jeg var involvert fra start. Det føles alltid ekstra godt å ha laget noe sammen med kunden – særlig når vi mener vi sitter igjen med et sykt godt produkt. Og så er det en synlig aktør, som mange legger merke til. Det er også artig.

Hvordan er drømmekunden?

Det er jo alltid fint hvis kunden vet hva de vil ha, og er åpne for å ha en god og kreativ prosess sammen med oss som byrå. Realistisk og tillitsfull er stikkord jeg vil trekke frem. Og ydmyk. Og så er det alltid deilig med tydelige tilbakemeldinger.

Og hva er drømmeprosjektet?

Det må være hvis en stor klesdesigner vil ha ny visuell identitet eller nettside. Eller kampanje. Jeg vil jo egentlig være Emily in Paris. Jeg er veldig, VELDIG glad i klær og sko og vesker.

Til slutt: Hvem og hva inspirerer deg?

Det er artig å komme inn et sted hvor folk er så flinke i det de gjør. Det er inspirerende i seg selv å komme på jobb i Headspin. Men jeg henter også inspirasjon på sosiale medier – av den litt mer overflatiske sorten. Med andre ord: jeg inspireres av flinke folk på jobb og kule folk på Insta. No offense.

(None taken).



Anne_Lie-Hetland

Skrevet av Anne Lie-Hetland

Prosjektutvikler /

+47 482 04 898