Gull til Headspin Communication i Cannes!

Av Pia Biermann 18. oktober, 2015 Ingen kommentarer

For andre gang var Headspin Communication i finalen når årets beste jobber skulle kåres under prestisjetunge Corporate Media & TV Awards i Cannes den 15. oktober. Headspin Communication hentet hjem gull i kategorien internkommunikasjon, med filmen «Royal Blue» for Danske Bank som tar mål av seg om å motivere ansatte til ekstraordinær innsats.

Dobbelseier i Cannes i 2013 ga mersmak

Headspin Communication dro i land både en førsteplass og sølv i Cannes i 2013 med informasjonsfilmen «The Norwegian Oil Adventure 2012» for oljeselskapet Det norske. Samme film vant i tillegg både gull og «Grand Award» under festivalen World Media Festival i Hamburg i Tyskland, samt en sølv og to diplomer i US International Film and Video Festival i 2014.

20151016035636-8c9e71a8-me

– Det er helt fantastisk at vi fortsetter å hevde oss i dette selskapet, sier Øyvind Krag Ingul, daglig leder i Headspin Communication. Å vinne én gang i Cannes er stort, men å gjenta bragden viser at det ikke er noen tilfeldighet at vi igjen står på seierspallen. Vi har ambisjoner om alltid å levere utfordrende og innovative kommunikasjonsløsninger som engasjerer mottageren. Med en modig oppdragsgiver som evnet å utfordre både seg selv og egen bransje, ble resultatet noe helt utenom det vanlige. Vinnerfilmen er helt klart utypisk i forhold til det man forventer av en bank. Den er svært tydelig i fortellerstilen, med en brutalt ærlig monolog fremført av skuespiller Stig Henrik Hoff. Settingen er New York men spilt inn i Trondheim, med god hjelp fra produksjonsselskapet Helmet og Headspin Communications egne 3D-animatører.

Klikk her for å lese mer om bakgrunnen for Royal Blue, samt om Corporate Media & TV Awards.



Skrevet av Pia Biermann

Rådgiver / Headspin Productions

952 80 015