Møt Anja, kreativt hode med forkjærlighet for Tim Burton!

Av Elise Skogrand 31. oktober, 2016 Ingen kommentarer

Anja er kreativ leder i Headspin Advertising, og har vært ansatt hos oss i hele 7 år!  Hun lever mest når hun er på Bondøya med familien, går på rulleskøyter og når hun blir inspirert av Ivo Caprino og Tim Burtons magiske univers.

Navn: Anja Bondø
Rolle: Kreativ leder i Headspin Advertising
Tre favoritting: 

Bondøya i Nord Trøndelag. Når jeg er der med min familie, da lever vi. Også verdt å nevne er mine vakre turkise MOXI quad rulleskøyter (som dessverre blir brukt litt for lite nå om dagen.) Og mat! Når vi er på reise, er det jeg som booker restauranter og kjæresten som booker aktiviteter. Jeg liker å lage mat selv også, spesielt asiatisk mat. Elsker å ha mange gjester hjemme, gjerne impulsivt på en hverdag.

Hvilke jobber er du mest stolt av å ha lagd, og hvorfor?

Tja, dette blir vanskelig, jeg er hele tiden på vei et sted og er aldri 100% fornøyd, noe jeg tror er litt typisk for sånne som meg. Jeg er veldig stolt av den jobben Headspin gjorde for Aldring og helse, selv om jeg ikke var en del av teamet på selve jobben. Jeg er stolt av å ha så utrolig flinke kolleger som kan og får til så mye!

Av egne jobber er jeg stolt av å ha vært med på å få folket over på fiberkabel gjennom jobbene for NTE.  Jeg er også stolt av City Lade, spesielt en film vi lagde i forbindelse med valentinsdagen i fjor som ble veldig rørende og fin.

Også verdt å nevne er en jobb vi gjorde for noen år siden hvor Universitetet i Tromsø skulle rekruttere søkere til en mastergrad i barnevern.

Hvordan er drømmekunden?

Det er en kunde med en åpen bestilling på et gitt problem. Da får vi jobbet med det vi kan best (idé) og finne den løsningen vi har størst tro på. Drømmekunden er nok noe innen miljø, barnevern, dyrevern, eller kanskje økologisk mat. Leger uten grenser eller Røde Kors hadde også vært interessant å bryne seg på. Her er det så mange muligheter, men generelt sett er det å være med på noe som kan gjøre en forskjell for enten hvordan vi tenker eller handler. Det er både spennende og gir arbeidshverdagen mening.

Hva inspirerer deg?

Jeg er stor fan av Tim Burton! Universet hans er så underfundig, sært og rart. I samme sjanger er filmen Gutten med det tikkende hjertet, skrevet av Mathias Malzieu. Også er det to filmer jeg har sett om å om igjen, Alice i eventyrland og Charlie og sjokoladefabrikken. Det hodet de historiemakerne har, er helt fantastisk imponerende!

Jeg henter mye inspirasjon fra både barn og voksne, det kan være en venn som snakker om sin lidenskap, eller et barn som leker. Også fra de nære rundt meg og fra kollegaer som videreutvikler det jeg holder på med. Kort sagt: Teamarbeid, flinke folk og brennende engasjement inspirerer meg.

Har du en favoritt-reklame du husker godt, som inspirerte deg?

Jeg har faktisk en skikkelig gammel favoritt! Det er en reklamefilm av Ivo Caprino som ble laget som for de nordiske sparebankene i 1958 som heter “Et hundeliv med meg”.

Den er så fantastisk bra laget, og historien fenger meg. Man kunne gjort lignende i dag, og den ville funket like bra. Filmens budskap er viktigheten av sparing og god arbeidsmoral, fremfor forbruk og latskap. Den kanskje største forskjellen fra dagens reklamefilmer er at denne er på 15 minutter, og dagens reklamefilmer er ofte på 30 sekunder. Litt forskjell der altså. Jeg er også glad i mange av Nidar og Freias reklamer, her er det virkelig flinke reklamemakere med i bildet.

Hvilke prosjekter jobber du med akkurat nå?

Nå jobber jeg med en spennende kampanje for Sit som jeg gleder meg veldig til å se rullet ut i alle flater. Blir spennende å se effekten den gir i ettertid. Det å jobbe med studenter som målgruppe er veldig interessant og givende. Det er i hovedsak en kjennskapskampanje og et veldig dagsaktuelt tema, psykisk helse for studenter. Det er klart at man blir personlig engasjert i dette, og det er også noe som de fleste har en relasjon til på en eller annen måte.

Jeg jobber også med en branding jobb for View, i deres nye lokaler på Solsiden. Her har vi ikke kommet så langt enda, men gleder meg til å se hva vi får til av nyskapende løsninger der.



Skrevet av Elise Skogrand

Prosjektleder og innholdsrådgiver /

484 03 365