Profilering, kampanjer og nettsteder
Mange produkter. Egne logoer. Felles profil.
Nasjonalt senter for realfagsrekruttering (NSR) er et statlig foretak som skal bidra til at flere flinke ungdommer velger mer realfag – både i videregående skole og høyere utdanning. Vi har gjort jobber av ulik karakter, herunder profilering, kampanjer og nettsteder, samt kommunikasjonsstrategi og innholdsstrategi for ett av tiltakene. Men det hele startet med en ren profilutfordring.
Fem nettsteder – én paraplyprofil.
Realfag oppleves av mange som tørt og kjedelig. Med realfag som tema og unge mennesker som hovedmålgruppe spiller derfor bruk av friske farger en sentral rolle i den visuelle profilen. De ulike tiltakene og nettstedene har hver sin hovedfarge, men støttes opp av hovedfargene til de andre tiltakene. Altså har de samme fargepalett, men med ulik vekting. Slik får hvert nettsted sitt et eget uttrykk, samtidig som slektskapet er lett gjenkjennelig.
Rollemodell.no
VelgRiktig.no
Ent3r.no
Hvakanjegblimedrealfag.no
Realfagsrekruttering.no
Kampanje: Inviter en rollemodell til å komme på skolebesøk.
Over hele landet finnes det fantastiske rollemodeller som har lyst til å komme på skolebesøk. Alle har realfagsbakgrunn og vil gjerne inspirere ungdom til å velge realfagsutdanning. Vår jobb ble å gjøre dette kjent ved hjelp av en kampanje.
Kampanje: Rekruttere realfagsbloggere til velgriktig.no
I prosessen med å skape content marketing rundt Nasjonalt Senter for Realfagsrekruttering anbefalte vi å opprette en blogg hvor realfagsstudenter skriver om studentlivet og realfag. For å få rekruttert riktige mennesker til denne jobben kjørte vi en kampanje hvor det ble hengt opp plakater på ulike universitet og høyskoler landet rundt. Samtidig som budskapet ble spredt i sosiale medier. Søkermassen ble stor, og bloggen har oppstart høsten 2015.
Andre jobber
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2018
Danske BankInnholdsmarkedsføring for Danske Bank
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2017
Museene i Sør-TrøndelagLogo og grafisk profil for MiST
Melhus kommuneNy profil til Melhus kommune
SticosIdentitet, web og film for @else
E.C. Dahls EiendomHjerteplanen
Danske BankEndelig 18!
Studentsamskipnaden i TrondheimKjennskapskampanje for Sit helse
Terroir RørosDesign av etiketter til smaken av Røros
SINTEFVidereutvikling av visuell profil for SINTEF
KjeldsbergFra kaffehus til fremtidsrettet eiendomsforvalter
InvestinorInvesterer i norske bedrifter med potensial og ambisjoner
AqualineInnovativ veteran innen lakseoppdrett
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseHvem ser meg?
CLIMIT10 års forskningsinnsats innenfor CO2-håndtering
Danske BankRoyal Blue – do you have what it takes
UKMNy grafisk profil til UKM
Danske BankLanseringskampanje i sosiale medier for MobilePay
Nasjonalt senter for realfagsrekrutteringProfilering, kampanjer og nettsteder
Danske BankDanske Bank, kampanje med presentasjonsverktøy og animasjonsfilm
NylanderReprofilering av Nylander
SonansRekrutteringskampanje
Det norskeÅrsrapport 2014
BitreactiveLogo og grafisk profil
LuftfartstilsynetLufta er for alle – kampanje
JazzfestFestivalprofil
TotalVisualisering og 3D-animasjon
GassnovaStorstilt filmproduksjon
Det norskeEventyrlig presentasjonsfilm
Sarepta Energi ASNettside
City LadeProfilering og åpningskampanje
AxessAxess gikk for fargerik grafisk profil i en ellers konservativ bransje