Profilering og åpningskampanje

100 000 kunder på tre dager. Branding og åpningskampanje.
Høsten 2014 tredoblet City Lade antall butikker. Den gamle kundemassen var langt fra stor nok, og vi måtte ut og fri til nye.

Tenke strategisk rundt nytt brand
Den største utfordringen City Lade så, var å trekke nok kunder under åpningsdagene. Vi utfordret dem på noe annet – å etablere en identitet som var sterk og spennende nok til at kundene ville fortsette å komme tilbake. Trondheim er full av gode kjøpesentre, og det holder ikke med gode åpningstilbud i lengden.

City Lade var tuftet på tilbudsmaskinen Obs, noe som vistes i kundemassen. Skulle senteret bli attraktivt for flere, måtte inntrykket gjøres yngre, mindre satt og mer trendy. Samtidig skulle det være et sted for hele familien, så det var en balansegang å treffe riktig.

Fra gammeldags butikk til moderne kjøpesenter
Vi utviklet et konsept der spreke farger og trendy mote ble en viktig del av det nye uttrykket. Vi utviklet ny payoff, «Byens ladestasjon», og fikk City Lade til å utvide ladebegrepet. Dermed etablerte de ladestasjoner for både elbil, sykkel, telefon og baby.

Vi utfordret også City Lade til å legge vekt på detaljer som gjør moderne kjøpesentre til en suksess; at det er et sted folk liker å være. Blant annet ble gode stoler og gratis wifi en del av tilbudet.

 

Storstilt åpningskampanje. Annonser, adshells, web-banner, facebook mm
Åpningskampanjen pågikk i to måneder. Den ble utviklet for papir- og nettaviser, adshells, film, sosiale medier, butikkmateriell osv. Over 100 000 besøkende, veldig fornøyde kunder og gode tilbakemeldinger var resultatet etter tre dager.

Byens ladestasjon funker godt i utvidet versjon også!

En el-bil i City Lade-design var premie i kampanje-konkurransen.

Andre jobber