Hvorfor branding er viktigere enn noensinne
60 % av markedsbudsjettene brukes på kortsiktig kommunikasjon, selv om merkevarebyggende kommunikasjon er mer lønnsomt. Er nå det så smart?
Det anerkjente britiske Institute of Practitioners in Advertising (IPA) har slått fast at merkevare-byggende kommunikasjon slår salgsaktiverende både på lang og kort sikt. Hvorfor bruker da moderne bedrifter i gjennomsnitt 60 % av markedsbudsjettet sitt på kortsiktig kommunikasjon?
Kanskje fordi de har fått så mange nye muligheter at de glemmer å spørre hva som faktisk virker best? Det viser seg nemlig at de fleste av oss velger produkt eller leverandør med hjertet og magen fremdeles. Blant de merkene vi husker, kjenner og liker. Fordi de står for noe av det samme som oss, og snakker et språk vi identifiserer oss med verbalt og visuelt. Da er det ikke sikkert kjapp, salgsutløsende reklame på sosiale medier er en sikker suksessoppskrift. Selv om den kan måles.
Foredraget passer for deg som ønsker å:
- Få noen gode argumenter for hvorfor du IKKE nødvendigvis skal satse alt på nye medier
- Bli minnet om hva merkevarebygging handler om, og hvorfor det fortsatt virker
- Få en enkel formel for hvordan du kan jobbe seriøst med merkevarebygging i din bedrift
Foredragsholder
AD Luka og tekstforfatter Bent snakker entusiastisk om merkevarebygging i en tid hvor begrepet er i ferd med å drukne i nye, digitale muligheter.