Blogg

Om å (ikke) ta skittentøysvasken offentlig
Av Sara Husby 5. april, 2017 0

Hvorfor det er slik? Sosiale kanaler – som Tusvik & Tønnes podcast – er nemlig fritatt pressens etiske regelverk. Betyr det at det er fritt frem for offentlig skittentøysvask i de nye mediekanalene? Gjett, da! Da norsk podcasts førstedamer, Sig...

Grønt er skjønt?
Av 31. mars, 2017 0

Målene for det grønne skiftet i Norge er forankret i regjeringsplattformen fra Sundvollen, i målet om at Norge skal være et lavutslippssamfunn i 2050. For å få til et grønt skifte, er vi nødt til å redusere utslipp, lage miljøvennlige produkter ...

Hvorfor viser vi ikke flere ekte mennesker i markedsføring?
Av Elise Skogrand 13. mars, 2017 0

Dette banneret er bare ett eksempel på en urealistisk fremstilling av hvordan kvinner skal se ut. Det er så hinsides «perfekt», og det ligner ikke på noen jeg kan huske å ha sett in real life. Noen gang! Hun som er avbildet har et utseende som i be...

Møt Luka – AD og surferboy
Av 7. februar, 2017 0

Navn: Luka Petric Rolle: AD i Headspin Advertising Tre favoritting: Thrill, Joy and the Unknown. .. or maybe sex, drugs and rocknroll – can`t decide! Hvilke prosjekter er du mest stolt av å ha deltatt på, og hvorfor? Its hard to say which projec...

Hvorfor lange tekster fungerer bedre enn korte på web
Av Bent Ødegaard 17. januar, 2017 0

Så hvorfor er det da så om å gjøre å skrive kort? Målet for søkemotoren er å finne presise svar Rangeringen av svar er søkemotorens kvalifiserte gjetning på hva som best svarer på et søk. Søkemotoren skanner nettet etter sider med ord og form...

Hvorfor hater økonomer faktisk?
Av Pia Lise Selnes 20. desember, 2016 0

Det er ikke bare faktisk som strykes. Om jeg putter et enslig lite nemlig inn i en tekst, så vet jeg at det vil få kort levetid hos både ingeniøren og økonomen. Hvorfor? Faktisk og nemlig lever gode liv andre steder Hvis jeg gjør et Google-søk og f...

Das beste oder nichts. Har gode merkeløfter noen verdi i merkevarebygging?
Av Bent Ødegaard 14. desember, 2016 0

Enkelte merkeløfter fungerer kun som en presisering av hva leverandøren eller selskapet driver med, men vanligvis er det meningen at de skal posisjonere logo/selskap/produkt tydelig og fortrinnsvis unikt i målgruppens hode. Hensikten med merkeløfter ...

Blogginnlegg
Møt Ine-Charlotte – AD talent og ølelsker
Av 2. desember, 2016 0

Navn: Ine-Charlotte Lothe Asakskogen Rolle: AD-assistent i Headspin Productions Tre favoritting: Med godt øl, penn og papir, og et engangskamera tilgjengelig så skal jeg si meg godt fornøyd. Hvilke prosjekter er du mest stolt av å ha deltatt på, o...

Møt Anja, kreativt hode med forkjærlighet for Tim Burton!
Av Elise Skogrand 31. oktober, 2016 0

Navn: Anja Bondø Rolle: Kreativ leder i Headspin Advertising Tre favoritting:  Bondøya i Nord Trøndelag. Når jeg er der med min familie, da lever vi. Også verdt å nevne er mine vakre turkise MOXI quad rulleskøyter (som dessverre blir brukt litt ...