Blogg

Er’e så nøye, ’a
Av Bent Ødegaard 11. September, 2017 0

Er tekst mindre viktig enn visuell profil? Mange internt i bedrifter har et sterkt forhold til logo, farger, typografi og bildekvalitet – og det er bra og viktig for merkevaren. At tekstene på ulike kommunikasjonsflater er godt og feilfritt skrevet, er...

Møt Saira – frankofil sivilmarkedsfører med stålkontroll
Av Sara Husby 5. September, 2017 0

Navn: Saira Butt Rolle: Rådgiver i Headspin Advertising Tre favoritting:  Max, familiens Gordonsetter, selv om han strengt tatt ikke er en «ting».Max er stjerna i huset, og tilfører både varme og lek. Joggesko! Jeg tror jeg er avhengig av endorfin...

Hvor er det blitt av samfunnsansvaret i merkevarebyggingen?
Av Bent Ødegaard 29. August, 2017 0

Det var ikke måte på hvor viktig samfunnsansvar var – og ikke minst ville bli Større bedrifter laget egne samfunnsansvars-rapporter hvor de greide ut om hvor flinke de var. Hvor mye mindre papir de produserte. Hvilke høyverdige prinsipper som lå ti...

Sosiale medier og mental helse
Av Ragnhild Gimse Storrø 29. June, 2017 0

Sosiale medier har blitt en plass der vi etablerer og former relasjoner, bygger identitet, utrykker oss selv, og lærer om verden rundt oss. I så måte er sosiale medier et fantastisk markedsføringsverktøy. Her kan bedrifter styrke merkevaren sin, hån...

Møt Elise – prosjektleder og Netflix-queen
Av Sara Husby 31. May, 2017 0

Nevn tre favoritting: Katte-GIFS, HBO/Netflix og Beyonce. Hvilke prosjekter er du mest stolt av å ha jobbet på, og hvorfor? Vi gjorde en kjennskapskampanje for Sit her forleden, som ble veldig fin. Jeg kan bare se for meg hvor sykt stressende det må ...

Olavsfestdagene velger Headspin
Av Pia Biermann 23. May, 2017 0

Vår oppgave har i år vært å konseptualisere årets festival og tematikk på en engasjerende og relevant måte. Oppdraget inkluderer blant annet utvikling av kommunikasjonskonsept og  visuell profil, ny hjemmeside, markeds- og presentasjonsmateriell s...

Om å (ikke) ta skittentøysvasken offentlig
Av Sara Husby 5. April, 2017 0

Hvorfor det er slik? Sosiale kanaler – som Tusvik & Tønnes podcast – er nemlig fritatt pressens etiske regelverk. Betyr det at det er fritt frem for offentlig skittentøysvask i de nye mediekanalene? Gjett, da! Da norsk podcasts førstedamer, Sig...

Grønt er skjønt?
Av Ragnhild Gimse Storrø 31. March, 2017 0

Målene for det grønne skiftet i Norge er forankret i regjeringsplattformen fra Sundvollen, i målet om at Norge skal være et lavutslippssamfunn i 2050. For å få til et grønt skifte, er vi nødt til å redusere utslipp, lage miljøvennlige produkter ...

Hvorfor viser vi ikke flere ekte mennesker i markedsføring?
Av Elise Skogrand 13. March, 2017 0

Dette banneret er bare ett eksempel på en urealistisk fremstilling av hvordan kvinner skal se ut. Det er så hinsides «perfekt», og det ligner ikke på noen jeg kan huske å ha sett in real life. Noen gang! Hun som er avbildet har et utseende som i be...